pracownik otrzymuje
Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.
Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i przekazać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Bezpieczeństwo w przypadku pracy w biurze lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz czemu:
Przy pracy biurowej krzesło ma zasadnicze znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Odpowiednie krzesło do biurka komputerowego powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze stopnia pochylenia) oraz wystarczająco profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Czy jako właściciel firmy opłaci się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w własnej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz żadnych błędów to zużywasz mnóstwo swojego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej pracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Należy wspomnieć o tym, że okresowe szkolenie bhp kończy się dla pracownika egzaminem z zakresu wiedzy objętej szkoleniem. Po zdaniu takiego egzaminu nasz pracownik otrzymuje zaświadczenie, którego kopię przechowuje ośrodek BHP. Teraz o czymś innym.
Już nawet szkolenia internetowe zwiększają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane fachowo. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. Odniosę się jeszcze do innej sprawy.
Zarządzanie firmą
Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. Teraz o czymś innym.
Czy warto zajmować się wszystkimi sprawami w swojej firmie? Jasne, że można nieco zaoszczędzić prowadząc samemu rachunkowość i zajmując się kwestiami BHP. Jednak należy pamiętać, że twój czas jest cenny - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Być może kwestia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast z innej strony na to patrząc.
może prowadzić
kursy bhp to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka wartościowych informacji.
Czy jako manager firmy opłaca się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w swojej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz żadnych błędów to tracisz mnóstwo cennego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej pracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
Bezpieczeństwo w przypadku pracy za biurkiem lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz czemu:
Przy pracy biurowej przy komputerze krzesło ma najważniejsze zadanie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Odpowiednie krzesło do kompa powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze stopnia pochylenia) oraz odpowiednio profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. Odniosę się jeszcze do innej rzeczy.
Już nawet szkolenia internetowe zwiększają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane profesjonalnie. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Chyba nie jeden manager firmy myślał nad tym w jaki sposób oszczędzić czas. Doskonałym rozwiązaniem na to jest oddanie części obowiązków do firm zewnętrznych - taki outsourcing pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu. Wiele korzyści z niewielką cenę. Teraz o czymś innym.
Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na kurs w zakresie BHP. Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Stosowne dokumenty
Korzystając z chwili chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę dodać notkę na temat kursy bhp.
Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Teraz o czymś innym.
Być może nie wszyscy wiedzą ale obowiązek okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp prowadzone są na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej kwestii.
W każdym zawodzie zanim się zacznie potrzebne będzie zapoznanie się ze stanowiskiem pracy. Oprócz tego niezbędne jest odbycie kursu BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile na ogół pracodawca przyjmując nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze specyfiką pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
W naszym kraju jest sporo firm specjalizujących się w bhp. Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp. Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń. Z innej strony patrząc.
na inną rzecz
kursy bhp to może dla Ciebie czytelniku być nuda ale dla mnie to moja praca i zainteresowanie. Dlatego napiszę jeszcze kilka notek.
Chyba znacie to powiedzenie, że doświadczony stolarz jest bez rąk? Prawdopodobnie tak było w dawnych czasach, zwłaszcza za czasów PRLu - głównie przez bardzo kiepskie maszyny czy też sprzęt własnej konstrukcji. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
Być może sprawa szkoleń w zakresie bhp kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za odbycie kursu. Dodatkowy kosztem jest dojazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Cel szkoleń bhp jest następujący utrwalenie wiadomości z zakresu bhp zdobytych w czasie szkolenia wstępnego zapoznanie pracowników z obecnymi rozwiązaniami techniczno-organizacyjnymi
W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Możliwe, że nie wszyscy wiedzą ale obowiązek okresowych szkoleń bhp nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp są obowiązkiem na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Teraz o czymś innym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz