sobota, 3 listopada 2012

Chemia i doświadczenia

Polska szkoła jaka jest każdy widzi :). Najczęściej o poziomie danej szkoły świadczą jej absolwenci oraz kadra pedagogiczna. Ale są też pozostałe istotne czynniki, takie jak wyposażenie i pomoce dydaktyczne. pomoce szkolne

Najtrudniej jest z przedmiotami ścisłymi, dlatego że często wymagają rozbudowanego zaplecza. Odczynniki chemiczne nie mają zbyt długiego terminu przydatności, a prowadzącemu zajęcia nie wolno wykorzystywać tych przeterminowanych. Ogólnie w polskich szkołach lekcje chemii nie są dla uczniów zbyt ciekawe. Skarżą się oni przede wszystkim na brak doświadczeń, które przecież znacząco zwiększają atrakcyjność przedmiotu. Co innego na każdej lekcji liczyć mole, czy wkuwać układ pierwiastków, a co innego mieć do czynienia z "żywą" chemią, kiedy widzimy realny przebieg zapisanych reakcji - nie tylko można w wtedy szybciej zapamiętać przebieg reakcji, ale można się w to nieźle wciągnąć. Dlatego nie powinno budzić zdziwienia, że chemia nie należy do chętnie wybieranych kierunków studiów - zdecydowana większość ma raczej negatywne doświadczenia z tym przedmiotem - mało kto odnajduje w sobie pasję do zapisywania wzorów reakcji. Wpis inspirowany jest również pomoce szkolne Na temat pomoce szkolne to też niezłe info Podobny temat również pomoce szkolne Wpis inspirowany jest również pomoce szkolne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz